Top Installatiegroep en het coronavirus (COVID 19)

De bouw gaat door, wat betekent dat onze collega’s in de buitendienst nog steeds dagelijks op de weg zijn en bij klanten komen. We komen bijvoorbeeld op nieuwbouwlocaties, maar ook bij bestaande panden waar we het onderhoud uitvoeren of storingen oplossen. In deze tijden van het coronavirus blijven wij graag voor u klaar staan, maar hierbij staat de veiligheid van u en van onze collega’s voorop.

Naast de maatregelen beschreven in het protocol van de rijksoverheid: Samen veilig doorwerken, volgen wij ook de adviezen van het RIVM en passen wij zelf extra maatregelen toe om veilig door te kunnen werken.

Op locatie of kantoor:

  • Wij houden 1,5 meter afstand, waarbij we ook met zo min mogelijk mensen op één plek tegelijk zijn
  • We vermijden direct contact: schudden geen handen en laten geen digitale werkbonnen aftekenen op onze tablets/telefoons
  • Wij houden ons materiaal, gereedschap, PBM’s en telefoon/tablet schoon en delen deze niet met anderen
  • We houden niet tegelijk pauze, maar verspreid. We komen dus niet allen tezamen in de schaftkeet. Andere geboden mogelijkheid is tussendoor een broodje eten en eerder naar huis gaan
  • Wij ontvangen zo min mogelijk bezoek op kantoor en plannen digitale afspraken in
  • De (bouw)vergaderingen voeren we zoveel mogelijk digitaal uit. Mocht een fysieke vergadering noodzakelijk zijn, wordt deze beperkt tot maximaal 4 personen en houden we rekening met 1,5 meter afstand
  • Onze monteurs komen zo min mogelijk op kantoor
  • De uitwisseling van monteurs op de bouw of projecten beperken we zoveel mogelijk
  • Klussen of storingen in het gevarengebied mogen we alleen uitvoeren na akkoord van de directie
  • Wij werken, waar mogelijk, zoveel mogelijk thuis (binnendienst)
  • De vrijdagmiddagborrel is momenteel afgeschaft
  • Wij beschikken over een app, waarin de toolboxen digitaal worden gevolgd en weekstaten digitaal worden ingevuld
  • Wij blijven thuis bij milde gezondheidsklachten (niezen, keelpijn, loopneus, licht hoesten, verhoging tot 38 graden

Onderhoudsafspraken:

  • Na voorafgaand overleg met onze klanten komen we op locatie voor de onderhoudswerkzaamheden en hanteren wij alle hierboven genoemde maatregelen en de maatregelen die bij de klant op locatie gelden
  • Wanneer een klant bezwaar heeft om ons op locatie toe te laten, plannen we een nieuwe afspraak in op een later moment of maken we een afspraak buiten werktijd of op een moment dat we wel welkom zijn, omdat het bijvoorbeeld op een bepaald tijdstip rustiger is op de locatie. In overleg zijn er veel mogelijkheden om u te kunnen blijven helpen.

Storingen:

  • Na afstemming van de urgentie van de gemelde storing overleggen wij met onze klant of we welkom zijn en wanneer we welkom zijn. Bij een hoge urgentie komen wij met toestemming van de klant direct in actie en hanteren wij alle hierboven genoemde maatregelen en de maatregelen die bij de klant op locatie gelden
  • Wanneer een klant bezwaar heeft om ons op locatie toe te laten, plannen we een nieuwe afspraak in op een later moment of maken we een afspraak buiten werktijd of op een moment dat we wel welkom zijn, omdat het bijvoorbeeld op een bepaald tijdstip rustiger is op de locatie. In overleg zijn er veel mogelijkheden om u te kunnen blijven helpen.

Al onze medewerkers zijn geïnformeerd én blijven geïnformeerd over de maatregelen. Daarnaast beschikken al onze collega’s over diverse desinfecterende middelen, welke zij dagelijks bij zich hebben (buitendienst) en beschikking over hebben. (binnendienst) Zij zijn voorzien van instructie over het gebruik van deze desinfecterende middelen en beschikken over een protocol hoe zij hun handen moeten wassen.

Mocht u aan de hand van de extra maatregelen vragen hebben over uw afspraak, een storing of andere zaken, dan kunt u ons bereiken via telefoonnummer 0528 – 220555.

Met bovenstaande maatregelen willen wij verspreiding van het coronavirus zoveel mogelijk beperken. Gezondheid staat voorop. Wij hopen op uw begrip!

woensdag 22 april 2020